9 mitów na temat zdrowego żywienia, w które musicie przestać wierzyć


  1. 1 Mit 1 - Jedzenie wieczorem bardziej tuczy


    Wiele osób jest przekonanych, że wieczorne kalorie więcej ważą. To oczywiście nieprawda. Jedna kaloria to jedna kaloria niezależnie od pory dnia, kiedy ją przyjmiesz, a unikanie jedzenia kolacji i wieczorne głodzenie się mogą mieć bardzo negatywne skutki dla zdrowia. Co innego, jeśli budzisz się w nocy mimo obfitej kolacji i pałaszujesz lodówkę, ale wtedy twój problem to nie jedzenie wieczorem tylko zwyczajne objadanie się.
  2. 2 Mit 2 - Tłuszcz jest zły


    Prawdą jest, że nadmiar tłuszczu szkodzi. Mniej osób jednak wie, że jego niedobór także jest niekorzystny dla zdrowia, a drastyczne wyeliminowanie tłuszczów z diety może okazać się w skrajnych przypadkach nawet zabójcze skutki. Generalnie powinno się unikać tłustego jedzenia i szczególnie uważać na liczbę spożytych tłuszczów nasyconych, które występują przede wszystkim w produktach pochodzenia zwierzęcego, ale nie znaczy to, że mamy ich nie jeść w ogóle.
  3. 3 Mit 3 - Przekąski między posiłkami są niezdrowe


    Jeśli zależy ci na swoim zdrowiu, nie ma nic złego w uzupełnianiu braków energetycznych miedzy posiłkami. Oczywiście bez przesady. Paczka chipsów to nie jest zdrowa przekąska, ale jabłko czy garść orzechów - już jak najbardziej tak.
  4. 4 Mit 4 - Wszystko, co naturalne, jest zdrowe


    Dużo się słyszy o tym, że żywność z roślin modyfikowanych genetycznie jest niezdrowa, bo jest modyfikowana przez człowieka. To mit. Nie jest też tak, że jeśli coś jest naturalne, to w ogóle nie szkodzi. Najlepszym przykładem są w stu procentach naturalne, śmiertelne trucizny, obecne na przykład w muchomorze sromotnikowym czy wilczych jagodach. Poza tym wiele tzw. "zdrowej, organicznej żywności" w ogóle nie różni się składnikami od o wiele tańszych odpowiedników, nieopatrzonych etykietką "ekologiczna"!
  5. 5 Mit 5 - Powinno się unikać węglowodanów


    Są węglowodany proste (cukry), są i złożone. Prostych dobrze jest nie jeść zbyt wiele, ale też nic nie szkodzi, jeśli od czasu do czasu zdecydujemy się na przykład na czekoladę. Złożone, obecne między innymi w ryżu czy makaronach, to podstawa zdrowego odżywiania się.
  6. 6 Mit 6 - Owoce i warzywa są bezwartościowe, jeśli się je zamrozi


  7. 7 Mit 7 - Jeśli będę jeść węglowodany i białko osobno, to stracę na wadze


    Nie ma na to żadnych dowodów, a nasz organizm jest jak najbardziej przystosowany do trawienia węglowodanów, białka i tłuszczów równocześnie. Pamiętajcie, jedna kaloria to zawsze będzie jedna kaloria.
  8. 8 Mit 8 - Ciemny chleb jest zdrowy, biały - nie


    To nie sam kolor jest zdrowy. Ciemny chleb może być ciemny na przykład z powodu dodania do niego barwnika w rodzaju karmelu. Poza tym, każda kaloria tuczy tak samo. Zdrowszy dla ciebie jest taki chleb, który zawiera więcej pełnych ziaren i błonnika. Ale nie oznacza to od razu, że zwykły chleb jest jakoś wybitnie niezdrowy.
  9. 9 Mit 9 - Soki są tak samo wartościowe jak owoce


    W soku nie ma lub jest bardzo mało błonnika (miąższu), co sprawia, że ma zdecydowanie mniej minerałów i wartości odżywczych od owocu. Poza tym, większość "soków" z kartonu jest dodatkowo słodzona i w rezultacie niektóre zawierają tyle samo cukru co, na przykład, Coca-Cola! (bardzo dużo).

Jaka była twoja reakcja?

Lol Lol
1
Lol
Że co? Że co?
10
Że co?
WTF WTF
2
WTF
Cholera Cholera
0
Cholera
Japier Japier
2
Japier
Wkurw Wkurw
1
Wkurw
Słodko Słodko
0
Słodko
Płacz Płacz
0
Płacz
nie lubię nie lubię
3
nie lubię
Uwielbiam Uwielbiam
2
Uwielbiam
Straszne Straszne
0
Straszne
Thuglife Thuglife
4
Thuglife
Porażka Porażka
3
Porażka
Twitter Comments

log in

Become a part of our community!

reset password

Wróć do
log in
Wybierz Format
Quiz osobowości
Trivia quiz
Głosowanie
Artykuł
Lista
Lista z Rankingiem
Mem
Wideo
Obrazek